Інтелект України. Природознавство 5В клас

Відповіді до природознавчої вікторини

1. Болгарія, Україна, Польща

2. Чорне море, Балтійське море, Середземне море

3. Азот

4. Стратосфера

5. Кисень

6. Тропосфера

7. На 6°С

8. На 10мм рт.ст.

9. Вітер

10. Вуглець

11. Озон

12. Атмосфера

13. Гепард

14. Вовки

15. Конкуренція

16. Мутуалізм

17. Редуценти

18. Біотичний

19. Тигр

20. Зозуленя

21. У водному

22. Китова акула

23. Синій кит

24. Рис

25. Тритон

26. Пингвин

27. Зябра

28. Кажани

29. Наземно-повітряне

30. Інший організм

31. Червона

32. Едельвейс

33. Заповідник

34. Екологія

35. Антропогенний

36. Панду

37. Асканія-Нова

38. Латимерія

39. Фотополювання

40. Лісник

41.

42. Полює на гризунів

43. Коменсалізм

44. Північній та Південні полюси

45. Від екватора

46. Паралелі

47. Меридіан

48. Через Лондон

49. Північне полярне коло

50. Південний тропік

51. Довгота

52. Широта

53. Північну широту й східну довготу

54. Світовий океан

55. У твердому, рідкому, газоподібному

56. Антарктида

57. Конденсація

58. Болото

59. Підземні

60. Дніпро

61. Чорне

62. Протока

63. Адріатичне

64. Ядро

65. Земна кора

66. Літосфера

67. Рельєф

68. Карпати

69. Астеносфера, або верхня частина мантії

70. Грунт

71. Родючість

72. Перегній

73. Чорнозем

74. Велика Британія

75. Швейцарія

76. Німеччина

77. Брюссель

78. Чорногорія

79. Угорщина

80. Софія

81. Боснія і Герцеговина

82. Естонія

83. Молдова

84. Приблизно 5 млрд років

85. Ж. Бюффон

86. Земля

87. Газопилової хмари

88. Дж. Джинс

89. Сонце

90. 150 млн км

91. Юпітер

92. Меркурій та Венера

93. Новий місяць

 


Продовження природознавчої вікторини

44. Які точки земної поверхні зєднують меридіани?

45. Від якої умовної лінії відлічують географічну широту?

46. Як називають умовні лінії, паралельні екватору?

47. Яка умовна лінія на карті сполучає Південний і Північний полюси?

48. Через яке місто проходить нульовий (Гринвіцький) меридіан?

49. Паралель, що має географічну широту 66,5° пн. ш.?

50. Паралель, що має географічну широту 23,5° пд. ш.?

51. Географічна координата, яку відлічують від нульового меридіана?

52. Географічна координата, яку відлічують від екватора?

53. Яку широту та яку довготу мають точки на території України?

54. Частина гідросфери, у якій міститься основна частина води Землі?

55. У яких агрегатних станах перебуває вода на Землі?

56. Материк, на якому «законсервовано» основні запаси прісної води Землі?

57. Процес переходу води з газоподібного стану в рідкий?

58. Надмірно зволожена ділянка суходолу із шаром торфу понад 30см?

59. Як називають води у верхніх шарах земної кори?

60. Найдовша річка України?

61. Море, що омиває береги Болгарії, Румунії, України, росії, Грузії та Туреччини?

62. Вузький водний простір, що розмежовує ділянки суходолу й поєднує водні басейни?

63. Море, що розділяє Італію та Хорватію?

64. Внутрішній найгарячіший та найщільніший шар Землі?

65. Шар Землі, що складається з мінералів та гірських порід?

66. Верхня тверда оболонка Землі?

67. Сукупність нерівностей земної поверхні?

68. Гірська система, що простягається територією України, Угорщини, Чехії, Польщі, Словаччини, Румунії, Сербії та Австрії?

69. Літосферу утворюють земна кора й…

70. Верхній пухкий родючий шар земної кори?

71. Здатність грунту забезпечувати рослини поживними речовинами?

72. Органічна частина грунту, що утворюється в результаті розкладу рослинних і тваринних решток?

73. Найбільш родючий грунт?

74. Острівна країна, відмежована від материкової частини Європи протокою Ла-Манш?

75. Країна банків, годинників та шоколаду в Альпах?

76. Найбільша за чисельністю населення країна Європи?

77. Столиця європейської країни, в якій розташовані штаб-квартири Європейського Союзу та НАТО?

78. Країна на узбережжі Адріатичного моря, що здобула незалежність 2006 року?

79. Європейська країна, столиця якої складається з двох часин, розташованих на різних берегах Дунаю?

80. Європейська столиця, яка отримала свою назву від одного з головних християнських храмів міста – Святої Софії?

81. Країна Південної Європи, в якій проживають боснійці, серби й хорвати?

82. Країна на узбережжі Балтійського моря, кордон якої з росією проходить Чудським озером?

83. Найменша за площею країна, що межує з Україною?

84. Вік Землі?

85. Автор гіпотези виникнення Землі як осколка, відірваного від Сонця внаслідок падіння на нього комети?

86. Планета Сонячної системи, заселена організмами?

87. За гіпотезою Отто Шмідта, Земля та інші планети Сонячної системи утворилися з…

88. Англійський науковець, який висунув гіпотезу, що в далекому минулому повз Сонце пролітала зоря, під дією гравітаційного впливу якої з поверхні нашого світила відділилася частина речовини й утворилася Земля?

89. Згідно з гіпотезами науковців, спочатку утворилося…

90. Відстань від Землі до Сонця складає приблизно…

91. Найбільша планета Сонячної системи?

92. Які планети Сонячної системи не мають супутників?

93. Фаза Місяця, коли ми його не бачимо зовсім?



31 травня, 2 червня

Природознавча вікторина ''Найрозумніший''

Мої хороші інтелектики!

Ось і надійшов час нам прощатися! Позаду багато вивченого цікавого матеріалу, нових відкриттів і вражень для себе, і, наостанок, пропоную вам цікаву вікторину, питання якої допоможуть вам перевірити самих себе, підвищити самооцінку чи спонукати до повторення тих питань, в яких ви помилились. Сьогодні будуть тільки питання, а відповіді для самоперевірки я надішлю вам до наступного уроку. Отже, починаємо!

1.Визначте об'єкт суходолу(країну) за такими координатами: 

43 градуси пн. ш. 25 градусів сх.д.

48 градусів пн. ш. 30 градусів сх. д.

50 градусів пн.ш. 22 градуси сх.д.

2. Визначте об'єкт гідросфери (море) за такими координатами:

45 градусів пн.ш. 30 градусів сх. д.

57 градусів пн.ш. 20 градусів сх.д.

37 градусів пн.ш. 20 градусів сх.д.

3. Газ, що переважає в складі повітря.

4. Шар атмосфери з найвищою концентрацією озону.

5. Газ, що утворюється під час фотосинтезу.

6. Шар атмосфери, в якому виникають атмосферні вихори, хмари, опади.

7.На скільки градусів знижується температура в тропосфері через кожні 1 000 м підйому?

8. На скільки мм рт. ст. знижується атмосферний тиск через кожні 100 м підйому?

9. Рух повітря в горизонтальному напрямку вздовж земної поверхні.

10.Газ, що надходить в атмосферу в результаті дихання організмів.

11. Речовина в атмосфері, що захищає організми від шкідливого ультрафіолетового випромінювання.

12. Повітряна оболонка Землі.

13. Найшвидший у світі хижак.

14. Які хижі тварини є найбільшими ворогами овечих отар?

15. Як називають боротьбу між видами за їжу, житло тощо?

16. Як називають тип взаємовигідного співіснування організмів різних видів?

17. Як називають руйнівників органічних речовин в екосистемі?

18. Екологічний фактор, що виявляється в дії одних організмів на інші.

19.Найбільший хижак серед котячих.

20. Для того, щоб з'явитися на світ, йому потрібні названі батьки, брати і сестри та чужа домівка. А щоб вижити, йому слід позбавитися зайвих ротів у гнізді.

21. У якому середовищі розмножуються земноводні?

22. Найбільша риба на Землі.

23.Найбільша тварина у світі.

24. Який злак вирощують у воді?

25.Водяна тварина, яка за будовою тіла схожа на ящірку.

26.Який птах ''літає'' тільки під водою?

27.Органи дихання риб.

28.Які ссавці літають? 

29. Середовище існування, що має найбільший уміст кисню.

30. Середовищем існування гриба-трутовика є ....

31. Як називають книгу, до якої занесені рідкісні тварини та рослини?

32. Яку квітку першою взяли під охорону?

33. Як називають природоохоронні території, на яких заборонені будь-яка господарська діяльність, туризм, збирання рослин і полювання?

34. Наука, що вивчає взаємозв'язки організмів між собою  та з довкіллям.

35. Як називають екологічний чинник, зумовлений діяльністю людини?

36. На емблемі Всесвітнього фонду дикої природи зображено ...

37. Степовий заповідник України.

38. Прадавня риба, яку тривалий час уважали вимерлою.

39. Яке полювання дозволено в лісі будь-якої пори року?

40. Професія людини, яка охороняє та оберігає ліси?

42. Чому сову вважають корисним птахом? 

43. Тип симбіозу, що виникає між акулою та рибою- прилипалою.

Далі буде ще 50 питань. Чекайте! 

Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!




24,26 травня 

Самостійна робота (на повторення)





Оберіть один із варіантів, виконайте та надішліть(за бажанням)до понеділка включно(з вівторка можуть виставлятись оцінки за рік, оскільки, як я вже і зазначала, навчальну програму вичерпано)
Завдання 5, 6, 12, 15 оцінюються в 1б, а всі інші-0,5б
Мініпроєкт ''Країна моєї мрії''
Ви, мабуть, чули, що думки і мрії матеріалізуються. Отже, так само до понеділка включно оберіть країну, в якій ви першочергово хотіли б побувати і ЧОМУ?(пояснити,що вас в цій країні найбільше приваблює:якась історична чи архітектурна  пам'ятка, географічне розташування, відпочинок, навчання, їжа тощо). Знайдіть в інтернеті фотодокази того, що вас найбільше приваблює(4-5 фото) або зробіть презентацію
Цю роботу ви також робите за бажанням
Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!





17,19 травня 

Тема уроків: Країни Східної Європи.Охорона природи

Почнемо з ''Пісеньки про Східну Європу''

Перегляньте презентацію про нашу рідну державу-УКРАЇНУ. Вам треба надіслати відповіді  на завдання №3 с.33
(Відео у вайбері класу)
Наступний відеофрагмент про екологічний слід людини.Фото схеми 4 на с.34 також треба надіслати до наступного вівторка
(Це відео також у вайбері класу через великий об'єм)
А далі вас, мої дорогі інтелектики, чекають цікаві вікторини, які ви зможете пройти самостійно для перевірки своїх знань по країнах Східної Європи. Але спочатку треба серйозно підготуватись, повторивши географічне розташування, назву столиці та прапор цих держав. Вірю в те, що вікторину ви будете проходити чесно, і надішлете мені фото тільки чесних відповідей(за бажанням)
Далі, переглянувши презентацію про складання характеристики країни, оберіть одну з країн Східної Європи і за поданим на с.35-36 планом дайте їй характеристику. Надішліть до наступного вівторка.
Протягом наступних 2 тижнів на вас чекатиме ще участь у вікторині ''Найрозумніший'' та одна самостійна робота на повторення попереднього матеріалу. Навчальний матеріал курсу''Природознавство.Моя планета Земля'' вичерпано. Тому, не здавайтесь, продовжуйте наполегливо працювати!!!

Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!













10,12 травня

Тема уроку 14

Атмосфера. Біосфера. Земля у Всесвіті. Підготовка до контрольної роботи

1.Спочатку, виконайте завдання 3,5 робочого зошита. Виконуючи вправу 5, зверніться до тексту на с.45

2.Далі на одній із контурних карт зошита для домашніх завдань виконайте географічний диктант за одним з варіантів. Бажаючі, виконайте обидва варіанти, буде вища оцінка. 

Надіслати до 17 травня разом з контрольною роботою, яка буде нижче.
Урок 15
Контрольна робота 
Виконайте один в варіантів контрольної роботи. Багато питань з неї ми обговорювали на онлайн-зустрічі. Готуючись до контрольної роботи, скористайтесь Інтелект-картами та Картами знань на с.61-66 робочого зошита. Надішліть на електронну адресу

ladinska1960@gmail.com чи вайбер 0983746075  до 17 травня



Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!










3 травня 

Онлайн-урок за посиланням:

 https://meet.google.com/zyz-dqjc-hpt

Початок об 11.00 

Самостійна робота( за 5 травня)




Виконуєте тільки один варіант, відповіді записуєте на листочку повністю(не тільки цифру,букву, але й слово чи весь рядочок) 
Надіслати до наступного вівторка на вайбер 0983746075 чи електронну пошту
ladinska1960@gmail.com








26,28 квітня

Теми уроків 11-12

Країни Східної Європи. Виникнення Землі. Місяць-супутник Землі

Мандруємо далі країнами Європи. На черзі Румунія. Перегляньте відео про Румунію,зверніть увагу на державний прапор. Чи є в ньому схожість з українським прапором? А в чому різниця?

Запам'ятайте: столиця Румунії- Бухарест
Вивчіть слова третього куплета ''Пісеньки про Східну Європу''. Заспівайте пісеньку
 
Перегляньте презентацію про гіпотези виникнення Землі. Обов'язково запам'ятайте авторів гіпотез, з якої вони країни, навчіться правильно вимовляти їх прізвища( є на блозі)
А виконати 2 тести на с.25 вам допоможе відеофрагмент про сучасні уявлення вчених щодо виникнення планети Земля

Урок 12
І остання країна Східної Європи, з якою ми познайомимось, це-Болгарія. Перегляньте про неї презентацію( є на блозі)
Запам'ятайте: столиця Болгарії- Софія 
Перегляньте відеофрагмент про Місяць та його фази.
Коли будете виконувати завдання 9 робочого зошита на с.28 і користуватись підказкою на с.55, зверніть увагу, що ці два малюнки-обернені
А ще ви знаєте, що на Землі час від часу відбуваються сонячні та місячні затемнення. Перегляньте відеофрагмент
Запам'ятайте! 
Сонячне затемнення-це, коли Місяць знаходиться між Землею та Сонцем.
Місячне затемнення-коли тінь від освітленої Сонцем Землі потрапляє на Місяць( тобто Земля знаходиться між Сонцем та Місяцем) 
А ось цікавий прогноз астрономів на цей рік!

Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!











19,21 квітня

Тема уроків 9-10

Країни Східної Європи. Усесвіт. Небесні тіла Будова Сонячної системи

Сьогодні нас чекає Чехія 

1.Перегляньте відео про Чехію(Богемію). Воно знову буде у вайбері вашого класу

2. Як би мені хотілось знову почути, як ви співаєте! Отож, другий куплет ''Пісеньки про Східну Європу'' є в уроках 7-8

3.Переглянувши відеофрагмент про небесні тіла,заповніть таблицю на с.19.( У вайбері класу)

Запам'ятайте! Метеорити ще називають метеороїдами!Адже, метеоритом можна вважати тільки те небесне тіло, яке впало на Землю. На щастя, більшість метеороїдів не долітає до Землі і згорає в щільних шарах атмосфери. Ми їх бачимо на небі як ''падаючі зірки''

4.Виконавши всі завдання с.20, переглянь презентацію ''Уявлення людей про Всесвіт''( дуже довгі відео для завантаження, тому дивіться у вайбері)

Урок 10

5. Мандруємо Угорщиною

6. Наша планета Земля, третя по віддаленості від Сонця, має один супутник Місяць. Перегляньте відеофрагмент про Сонце та Сонячну систему, частиною якої є наша планета( у вайбері)
7.Пізнавальним для вас, мої інтелектики, буде наступне відео( у вайбері)
Я думаю, що зошити для домашніх робіт ви теж заповнюєте.

Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!











12,14 квітня 

Тема уроків 7-8

Країни Східної Європи. Біосфера. Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв'язки між організмами. Угруповання організмів. Співіснування організмів

Продовжуємо вивчати країни Східної Європи. Сьогодні ми мандруємо до братньої Польщі

1.Перегляньте презентацію про Польщу( сюди не завантажилось, є у вайбері класу)


2. Вивчіть слова другого куплета та приспів ''Пісеньки про Східну Європу''

3.Перегляньте презентацію про співіснування організмів

А тепер поміркуйте!
До якого типу симбіозу(паразитизму, коменсалізму чи аменсалізму належать приклади:
-горіх чорний виділяє через корені хімічні речовини,які пригнічують ріст інших рослин під ним;
-орхідеї поселяються на деревах;
-гельмінти(глисти) мешкають в організмі тварин і людей?
За бажанням,надішліть мені відповіді. Мені дуже цікаво!

Нагородою за виконану роботу будуть чарівні звуки музики видатного польського композитора і піаніста французького походження Фредеріка Шопена та мандрівка польськими містами, в яких ви, мої інтелектики, обов'язково побуваєте
 
Крокуємо далі.
Урок 8
4.Перегляньте презентацію про Словаччину
5. Повторіть ''Пісеньку про Східну Європу''( є в уроці7)
6. Перегляньте відеофрагмент про спробу змоделювати та контролювати процеси, що відбуваються в природних екосистемах Землі
7.Відео про австралійський Великий Бар'єрний риф допоможе вам відповісти на запитання с.18 робочого зошита. А ще ви пам'ятаєте, що тексти до цих відео є на с.48-49 цього ж зошита. 
Не забувайте виконувати завдання в зошитах для домашніх робіт, я дуже вам вірю!

Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!















 

5,7 квітня 

Тема уроків 5-6

Країни Східної Європи. Біосфера. Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв'язки між організмами. Угруповання організмів. Співіснування організмів

1.Переглянь презентацію про Молдову(не завантажилось на блог, але є в групі вашого класу)

2.Перегляньте презентацію про біосферу( в групі класу)

Прочитайте текст на с.44 і виконайте завдання

3.Перегляньте відеофрагмент про взаємовідносини горіхівки американської та сосни білостовбурної

Нагородою за виконану роботу вам буде ось ця чудова музика

Крокуємо далі
4.Перегляньте презентацію про Білорусь
Коли виконаєте завдання в робочому зошиті, наостанок перегляньте відеофрагмент про співіснування організмів різних видів у біосфері (є у групі класу) Обов'язково вчіть всю інформацію в рамочці
Разом працюємо на нашу ПЕРЕМОГУ!
Все буде Україна!











29,31 березня


Уроки 3-4

Тема уроків:

Країни західної Європи. Атмосфера-повітряна оболонка Землі. Наземно-повітряне середовище існування. Пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі

Заспівай ''Пісеньку про Західну Європу''

Переглянь відео про освоєння тваринами суходолу. Текст до цього відео є на с.43-44 робочого зошита
Візьми участь у географічній вікторині ''Як добре я знаю країни Західної Європи?''
Перепочинь на хвилинці релаксації
Дорогі інтелектики! Розраховую на ваше сумління під час участі у вікторині. Ви перевіряєте самих себе. Якщо не вийде з першого разу, можна краще підготуватись і знову повторити. Успіх буде обов'язково!!!  А ще заповнюйте робочий зошит та, по можливості, виконуйте завдання в зошитах для домашніх робіт.
Все буде Україна!










 




22,24 березня 

Частини 7-9

Уроки 1-2

Тема уроків:

Країни західної Європи. Атмосфера-повітряна оболонка Землі. Наземно-повітряне середовище існування. Пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі

Перегляньте відеофрагменти до уроку 1

Оскільки через перевищення сукупного розміру файлів більше відео завантажити на блог не вдається, інші відеофрагменти будуть на вайбері вашого класу
Дорогі мої інтелектики! Я впевнена в тому, що ви пам'ятаєте, навіщо ми вивчаємо країни Європи. Ми мріяли, що обов'зково там побуваємо. Отже, щоб наша мрія здійснилася( а я в це беззаперечно вірю),нам треба наполегливо працювати .Наш робочий зошит,це чудовий путівник вашої роботи.Слідуйте за кожним пунктом, переглядайте відео, по можливості, виконуйте домашні завдання(до речі, прапори і столиці країн дивіться в зошитах для домашніх завдань)
Люблю вас! Все буде Україна!






 

3 лютого 2022року

Урок7

Тема уроку:

Країни Західної Європи.Будова Землі. Літосфера. Грунт. Грунтове середовище існування. Пристосування організмів до життя у грунтовому середовищі

Перегляньте відео про Нідерланди.Країною ЧОГО названо цю державу?

Вивчіть та заспівайте 2 куплет " Пісеньки про Західну Європу"
Виконайте вправу" Фотоапарат"
Перегляньте наступні відео та заповніть робочий зошит на с.14-15. Коли будете заповнювати,обов'язково звертайтесь до тексту на с.37-38
Домашнє завдання: заповнити в зошиті для домашніх завдань(червоний) с.12-14
Наголошую, що про сліпака і крота написано на с.38 робочого зошита
Бажаю успіху!


















 1 лютого 2022 року 

Онлайн-урок( 11.00-4 урок)

 Код доступу  upb-tcyq-wen    в meet. google.

(такий самий,як і минулого разу)

Урок № 6


Країни Західної Європи.Будова Землі. Літосфера. Грунт. Грунтове середовище існування. Пристосування організмів до життя у грунтовому середовищі









 




27 січня 2022 року

 Код доступу  upb-tcyq-wen    в meet. google.

Урок № 5

Країни Західної Європи.Будова Землі. Літосфера. Грунт. Грунтове середовище існування. Пристосування організмів до життя у грунтовому середовищі

Шановні учні! Відео не завантажується, тому скористайтесь с.35-36 та с.50(карта знань) робочого зошита. Що таке лісова підстилка,знайдіть в інтернеті
















                                          



Немає коментарів:

Дописати коментар